Vain aitoja tuotteita Nordicfeelillä!

Tärkein asia ensin: kyllä, kaikki tuotteemme ovat täysin aitoja! Nordicfeel ei koskaan myy tuoteväärennöksiä ja valvomme tarkasti tavarantoimittajiemme työskentelyä, ennen kuin lähetämme tuotteita asiakkaillemme. Myymme täysin vertailukelpoisia tuotteita samoilta tunnetuilta design-tuotemerkeiltä kuin mitä voit löytää suurista kauppaketjuistakin. Suurin ero kivijalkakauppojen ja Nordicfeelin toiminnassa on, että me lähetämme tuotteet asiakkaillemme suoraan varastostamme ja näin ollen vältymme monilta ylimääräisiltä lisäkustannuksilta. Tällä tavoin pystymme pitämään hintamme alhaisempina verrattuna moniin kilpailijoihimme.

Silloin tällöin asiakkaitamme arveluttaa tuotteidemme aitous juuri siitä syystä, että pystymme pitämään hintamme alhaisempina kuin moni kilpailijamme. Yleisin väärinkäsitys on, että tilaamme tuotteemme ainoastaan rinnakkaistuontina, joka pitää sisällään väärennettyjä tuotteita. Nyt aiommekin korjata kaikki väärinkäsitykset koskien Nordicfeelin tuotteiden alkuperää ja selvitämme, kuinka pystymme pitämään hintamme niin alhaisina asiakkaillemme! Olemme listanneet tähän yleisimmät kysymykset ja vastaukset:

NordicFeel äkta varor

Miten on mahdollista, että Nordicfeelillä hinnat ovat alhaisemmat kuin monessa muussa kaupassa?

Pääasiassa siitä syystä, että tilaamme osan tuotteistamme Euroopan markkinoilta. Nämä tuotteet ovat aina hyväksyttyjä jälleenmyyntiin Euroopassa. Osa tavarantoimittajista ja -valmistajista haluaa myydä tiettyjä tuotteita kalliimmalla toisessa maassa kuin toisessa, kun me taas haluamme myydä tuotteita niin edullisesti kuin mahdollista. Tämän takia ostamme tuotteet EU:n sisältä aina parhaaseen mahdolliseen hintaan. Emme esimerkiksi osta kaikkia tuotteita suoraan ruotsalaisilta tavarantoimittajilta jos onnistumme löytämään vastaavat tuotteet edullisemmin toisesta EU-maasta. Näin pystymme jatkuvasti ylläpitämään hinnat alhaisina ja samalla tarjoamaan parasta mahdollista palvelua asiakkaillemme.


Tätä kutsutaan rinnakkaistuonniksi. Sisäänostajamme ovat ammattilaisia ja ovat työskennelleet pitkään toimittajiemme kanssa, joiden tiedämme toimittavan ainoastaan aitoja tuotteita. Tavarantoimittajamme takaavat aina tuotteiden aitouden!

Mitä rinnakkaistuonnilla tarkoitetaan?

EU-maiden sisällä on tavaroiden vapaa liikkuvuus. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että voimme ostaa tuotteemme esimerkiksi italialaiselta tai espanjalaiselta yritykseltä ja myydä ne Suomessa. Tämä on täysin laillista toimintaa, jota kutsutaan rinnakkaistuonniksi. Tuomme tuotteet siis maahan muiden tavarantoimittajien ohella.

 

Sen sijaan tuotteita, jotka merkinhaltija on ensin myynyt EU:n ulkopuolisille markkinoille, on laitonta jälleenmyydä ilman merkinhaltijan lupaa. Tällaisten tuotteiden myynti ilman merkinhaltijan suostumusta on tavaramerkin loukkaus. Kaikki tavarantoimittajamme tietävät, että me ostamme pelkästään ”CLEAN, fresh and EU goods” – eli tuotteita, jotka sisältävät seurantakoodin, ovat sallittuja EU:n markkinoille ja jotka eivät ole vanhentuneita.

Mistä voi tietää, että tuotteet eivät ole vanhentuneita?

Kaikissa kosmetiikkatuotteissa on oltava tuotantoerän numero. Tuotantoerän numero voi olla joskus vaikea löytää mutta se tulee aina löytyä tuotteen ulommasta pakkauksesta ja/tai tuotteesta itsestään. Esimerkiksi www.checkcosmetic.net -nettisivulla voit syöttää tuotantoerän numeron ja saat tiedon tuotteen valmistusajankohdasta. Voit myös etsiä pienen kuvan tuotteen avattavasta korkista, joka sisältää tekstin 12M (12 kuukautta) tai 24M (24 kuukautta). Tämä merkintä kertoo, kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen.

Kuinka tavarantoimittajanne Euroopassa hankkivat tuotteet?

Tavaroiden hankintatapa vaihtelee toimittajien välillä, mutta meidän tavarantoimittajamme hankkivat tuotteet joko suoraan tavaranvalmistajalta, laillistetuilta jakajilta tai muilta uudelleenmyyjiltä, jotka taas ovat ostaneet tuotteet ensin laillistetuilta jakajilta. Toimintatavat vaihtelevat riippuen siitä, millaisia yhteyksiä tavarantoimittajalla on ja minkä toimintatavan he ovat kokeneet tehokkaimmaksi.

Miksi rinnakkaistuonti? Miksi ette vain osta kaikkia tuotteita suoraan kotimaisilta toimittajilta?

Monestakin syystä. Joskus tietyt merkinhaltijat tekevät tuotteiden nettimyynnistä hankalaa. Kenties he eivät halua, että tuotteita myydään monessa eri paikassa? Myös tiettyjä tuotekokoja joistain hajuvesistä ja muista tuotteista ei yksinkertaisesti myydä Suomessa. Lisäksi Suomen ja muiden Pohjoismaiden hintataso on usein korkeampi kuin muualla Euroopassa. Me työskentelemme aina tarjotaksemme asiakkaillemme mahdollisimman laajan tuotevalikoiman parhaaseen mahdolliseen hintaan.

Myyttekö te piraattikopioita?

Ei, emme koskaan. Luonnollisesti me tai tavarantoimittajamme emme koskaan voi olla täysin turvassa huijausyrityksiltä mutta jos pieninkin epäilys herää tuotteiden alkuperästä tai tuotteiden laadusta, emme koskaan ota niitä valikoimaamme ja näin ollen emme myöskään myy tällaisia tuotteita asiakkaillemme. Jos huomaamme, että joku tavarantoimittajistamme yrittää huijata meitä jollain tavoin, lopetamme välittömästi yhteistyön kyseisen tahon kanssa.

Mitä tunnuksettomilla tuotteilla tarkoitetaan?

Monet tuotevalmistajat ja merkinhaltijat lisäävät tuotteisiinsa tunnuksen, jonka avulla on mahdollista seurata tuotteen kulkua jälleenmyyntimarkkinoilla. Euroopan markkinoilta löytyy myös tunnuksettomia tuotteita sekä tuotteita, joiden tunnukset on poistettu tuotteen reitin selvittämisen estämiseksi. Yleensä tämä johtuu siitä, että joku jälleenmyyjä tai tavarantoimittaja ei halua paljastaa myyvänsä tuotteita eteenpäin Pohjoismaihin, sillä tämä voi ärsyttää joitain merkinhaltijoita ja näin ollen tehdä tuotteiden ostamisesta jatkossa vaikeampaa. Nordicfeel ei osta tunnuksettomia tuotteita ja meidän tavarantoimittajamme harvoin edes toimivat tällaisten tuotteiden kanssa.

Kuinka on mahdollista, että jotkut toiset nettikaupat ovat niin paljon halvempia?

Tähän emme osaa vastata, mutta meille on tärkeää että asiakkaamme saavat meiltä myös hyvää asiakaspalvelua sekä nopean ja varman toimituksen tilaamilleen tuotteille. Kun tilaat meiltä tuotteita, saapuvat ne perille 1-3 arkipäivän kuluessa. Jos tuotteissa tai toimituksessa ilmenee jotain ongelmia, saat nopeasti apua asiakaspalvelustamme. Meillä on myös laaja valikoima monia tuotemerkkejä – ja tämä kaikki maksaa.

 

Tiedämme myös, että tuotteet, joiden seurantakoodit on poistettu tai joita ei ole saatettu europpalaisille markkinoille, voivat olla edullisempia. Jotkut yritykset, jotka myyvät tällaisia tuotteita voivat joskus tarjota tuotteita halvemmilla hinnoilla. Epäuskottavan halvat hinnat voivat saada myös varoituskellot soimaan!

Mitä rinnakkaistuontituotteet tarkoittavat kuluttajan kannalta?

Sinulle kuluttajana asialla ei ole mitään vaikutusta – paitsi tietysti suurempi valikoima tuotteita parempaan hintaan! Voit ostaa rinnakkaistuontituotteita aivan yhtä turvallisin mielin kuin tuotteita suoraan merkinhaltijaltakin. Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on täysin sama takuu ja reklamaatio-oikeus molemmissa tapauksissa. Lue ostoehtomme.

 

Haluamme tehdä täysin selväksi, että rinnakkaistuontituotteet ovat aivan yhtä aitoja kuin tuotteet, jotka on ostettu merkinhaltijalta tai merkin edustajalta. Tuotteemme eivät ole millään tavoin väärennöksiä tai piraattikopioita. Joissain tapauksessa tuotteiden ulkonäkö voi olla hieman erilainen mutta tämä johtuu ainoastaan siitä, että kyseiset tuotteet on valmistettu alunperin toiselle Euroopan markkina-alueelle.

Ostamani tuote Nordicfeeliltä vaikuttaa jotenkin vialliselta, mitä teen?

Aivan kuten kaikkien muiden toimialojen ja liikkeidenkin kohdalla, valitettavasti joskus myymämme tuotteet voivat aitoudestaan huolimatta olla jollain tavalla viallisia. Jos et jostain syystä ole tyytyväinen tuotteisiisi niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@nordicfeel.fi niin nopeasti kuin mahdollista. Ystävälliset asiakaspalvelijamme auttavat sinua asian selvittämisessä.

Tuote on siirretty ostoskärryyn.